Czym się kierować podczas wyboru Systemu CRM?

0
150

Kiedy firma zaczyna rosnąć, znacząco zmienia się w niej model i struktura zarządzania. Aby uniknąć chaosu, przedsiębiorcy sięgają po wiele różnych rozwiązań usprawniających codzienne działania – takie jak na przykład systemy CRM. Rynek tego typu oprogramowania stale rośnie, czego efektem jest coraz większa mnogość i różnorodność tych narzędzi.  Jak wybrać odpowiedni system do swojej firmy? O tym poniżej.

Ustalenie wymogów biznesowych względem narzędzia

Może się to wydawać oczywiste, ale wiele organizacji angażuje się w projekt wdrożenia CRM bez pełnego zrozumienia, czym system CRM jest. Często nie zakładają, że podjęcie inicjatywy bez jasno określonej strategii wykorzystania takiego rozwiązania, nieuchronnie może doprowadzić do nieporozumień, przeoczenia celów, rozczarowania pracowników i przepalenia budżetu. W najgorszych przypadkach może to skutkować zmniejszeniem satysfakcji klienta, co jest przeciwieństwem tego, co miało zostać osiągnięte.

Nawet zanim zaczniemy rozważać plan wdrożenia CRM, należy mieć pewność, że mamy dobrze zdefiniowaną, solidną strategię zorientowaną na klienta. Jest to niezbędny element dla dzisiejszych biznesów B2B i B2C, który wspieramy działaniami na CRM może działać bez zarzutu.

Jakich funkcji należy szukać w oprogramowaniu CRM?

CRM to nie tylko organizacja kontaktów, ale także zestaw narzędzi, które pomagają zwiększyć sprzedaż i prowadzić skuteczniejsze kampanie marketingowe. Czego zatem możemy oczekiwać od tego typu narzędzi? Przykłady poniżej.

Zarządzanie leadami i sprzedaż

Znajdowanie nowych klientów poprzez automatyczne generowanie potencjalnych kontaktów z różnych źródeł, takich jak media społecznościowe, odwiedzający witrynę, połączenia przychodzące, subskrypcje newsletterów i wiele więcej, to elementy, którymi wiele systemów chce się wyróżniać. Automatyczne śledzenie potencjalnych klientów za pomocą wstępnie ustawionych wiadomości e-mail i zadań lub poprzez połączenia VOIP to przy dobrych narzędziach niemalże codzienność. System CRM może dbać o potencjalnych klientów na każdym etapie sprzedaży, od potencjalnych klientów do zamknięcia sprzedaży. Ponadto wiele narzędzi umożliwia użytkownikom tworzenie i przechowywanie ofert sprzedaży oraz śledzenie faktur.

Marketing

Wiele rozwiązań CRM ma wbudowane narzędzia marketingowe, w tym szablony wiadomości e-mail, automatyzację marketingu e-mailowego, wiadomości SMS i moduły do zarządzania projektami. Niektóre oferują nawet możliwości śledzenia konkurencji i prognozowania sprzedaży.

E-commerce

Niektóre zaawansowane oprogramowania CRM mają wbudowaną funkcjonalność handlu elektronicznego, wiele systemów również umożliwia łatwą integrację z e-commerce, poprzez dostęp do interfejsu API lub korzystania z usług innych firm.

Raporty i statystyki

Większość oprogramowania typu CRM zawiera funkcje raportowania, a wiele systemów wyższej klasy obsługuje dynamiczne pulpity nawigacyjne na żywo. Warto się upewnić, że wszelkie potrzeby związane z eksportem lub importem (na przykład przesyłanie informacji do i z programu Excel lub innych) są zgodne z wybranym systemem.

Call center

Niektóre z systemów CRM – szczególnie tych z niższej półki, nie mają funkcji centrum obsługi telefonicznej, ale dostępne są integracje innych firm w celu połączenia telefonii VOIP z oprogramowaniem CRM. Jeśli jednak call center ma kluczowe znaczenie dla firmy, warto zastosować narzędzie z pełnymi funkcjami obsługi telefonicznej.

Projekty

Zarządzanie projektami jest ważnym aspektem każdego CRM. Większość systemów wysokiej klasy ma wbudowane „przepływy pracy i zatwierdzenia” w stylu znaczników wyboru, które pomagają w zarządzaniu zadaniami i organizacji. Jednak zakres, w jakim te narzędzia do zarządzania projektami można dostosowywać, różni się w zależności od produktu, więc jeśli potrzebujemy określonego etapu przepływu pracy lub procesu zatwierdzania, upewnij się, że jest to osiągalne za pomocą wybranego narzędzia.

Podsumowanie

Obecnie, na rynku dostępnych jest wiele różnych typów oprogramowania CRM, więc wybór odpowiedniego jest kluczem do tego, aby za pomocą nowoczesnych rozwiązań prawidłowo wspomagać działania w firmie. Mając na uwadze powyższe funkcjonalności warto wejść na ranking systemów crm i sprawdzić, który CRM może najbardziej sprawdzić się w codziennej pracy.