Zarządzanie salonem kosmetycznym lub fryzjerskim nie jest prostym zadaniem. Przede wszystkim jest to zagadnienie, które składa się z wielu różnych elementów, tym samym zarządzaniem salonem można nazwa multidyscyplinarnym zagadnieniem. Mowa tutaj o zarządzaniu ludźmi, zarządzaniu relacjami z klientami, dbaniu o dostawy i zakupy kosmetyków, zarządzaniu finansami i księgowością, ustalaniu strategii marketingowej oraz o wielu innych aspektach. Dla doświadczonych salonów każde z tych zagadnień jest codziennością i czasami wydaje się, że wszystkie procesy po prostu dobrze działają. Tak czy inaczej warto po prostu się zastanowić czy niektóre elementy nie mogą być usprawnione. W niniejszym artykule przedstawiamy kilka aspektów, które bywają zaniedbywane przez salony fryzjerskie i kosmetyczne.
Marketing
Po pierwsze warto zastanowić się nad tym czy w zakresie marketingu wykonywane jest wszystko co się da lub wszystko co powinno być wykonywane. Połową sukcesu przy pozyskiwaniu klientów jest umiejscowienie lokalu w ruchliwym widocznym miejscu. Jednak poleganie wyłącznie na tym aspekcie jest zdecydowanie zaniedbaniem. Naprawdę wielu klientów da się pozyskać za pomocą Internetu. Firmowa strona internetowa, profile w social media (fanpage na facebooku oraz profil na Instagramie), zamieszczenie ogłoszeń w popularnych serwisach ogłoszeniowych oraz wizytówka Google Moja Firma to przykłady działań, które mogą bardzo skutecznie promować salon. Naprawdę nie warto o tym zapominać.
Zarządzanie ludźmi, kalendarzem finansami i dostawami
Salon fryzjerski lub kosmetyczny to nic innego jak przedsiębiorstwo, które musi się zmierzyć z różnymi procesami typowymi dla działalności gospodarczej. W XXI wieku naprawdę nie warto zarządzać finansami za pomocą kartki papieru i długopisu tylko bardziej rozsądne wydaje się rozejrzenie za oprogramowaniem, które wspiera zarządzenie salonem fryzjerskim lub kosmetycznym.
Warto zwrócić uwagę na to, aby oprogramowanie umożliwiało nowoczesne zarządzenie kalendarzem wizyt. Jest to aspekt, który zdecydowanie pomaga zarządzać czasem i przy okazji chroni salon przed pojawieniem się tak zwanych okienek pomiędzy jednym a drugim klientem. Praktyka pokazuje, że salony fryzjerskie i kosmetyczne, które przekonały się do elektronicznego kalendarza efektywniej zarządzają rezerwacjami.